onsdag den 30. november 2011

Møbel og tekstil projekter

I stedet for at lave dukker har jeg valgt unikke og personlige møbler. Dette har jeg valgt fordi jeg personlig har en stor interesse herfor, men også fordi at jeg kan se det være relevant i pædagogisk arbejde. Den ene del er den kreative fremstilling, og den anden del er nytteværdien. Der er flere borgere som bor på døgn institutioner i lejligheder hvor de måske ikke har haft den største indflydelse på møbleringen eller interessen herfor. På et kreativt værksted kunne så have et projekt om hvad man kunne mangle på værelset, i form af god lænestol, lampe, kommode osv.. Derefter kan borgeren fortælle lidt om hvilken farve de bedst kan lide, noget der skinner, noget med prikker, perler, tegninger eller andet på.. Jeg kunne forestille mig et projekt hvor pædagogen kører i genbrug eller på loppemarked med borgeren, og finder tingen med pågældende funktion, for så at tage den med hjem og arbejde på. Derved vil jeg håbe at borgeren får glæden af produktet til hverdag.

Mine færdige projekter ( mest male og sy projekter):
Min oldefars gamle skrivebord fik nyt liv..

Jeg fandt en stående reol til 75 kr i genbrug. Jeg skar benene af den, sleb den, vendte den på langs og satte nogle hylder ind...derefter fik den engang lyseblå maling. Det blev til et helt nyt møbel.

På samme værelse står en seng og et skab jeg har malet, samt sengetøj jeg selv har syet.


I et andet værelse:






  
 Jeg har været på loppemarked og fundet nogle skønne gamle lamper. De er nicotingule og lidt medtaget, men formen synes jeg er flot. Derfor vil jeg gerne gøre noget ved farven. Hertil skal jeg undersøge hvilke farver der er bedst eller om jeg skal bruge spray maling...
-Vender tilbage senere


Ingen kommentarer:

Send en kommentar