torsdag den 12. januar 2012

Opfølgning på lampeprojekt

Så har jeg været i gang med at lave lamper og lampeskærme om...

Den store af disse lamper har fået et lag grunder som hæmmer den nicotin-gule farve at skinne igennem. Derefter har den fået en gang blank sølv spraymaling både indvendigt og udvendigt.
I det at bruge spraymaling med en borger, skal man gøre sig nogle overvejelser om hvor det er muligt samt mindst sundhedsskadeligt. - Da årstiden ikke er optimal for at gøre det udenfor pga. regn, blæst eller frost, skal man finde et sted indendørs... Jeg tog ud til mine forældres værksted, men måtte erkende at luften og lugten blev for stærk og usund efter noget tid... Derfor måtte jeg flytte ud i laden med projektet.



Jeg er blevet rigtig glad for resultatet, da jeg synes at skærmen er blevet super flot. Jeg har endnu ikke besluttet mig for om jeg skal lave et lille hul i toppen og føre en farvet stofledning igennem så det bliver en loftslampe, eller om jeg igen skal på loppejagt efter en gulvlampe, som jeg højst sansynligt også vil spraymale :)



Den næste lampeskærm jeg har forsøgt mig med er den til højre...
Jeg har valgt samme procedure som den ovenstående og derefter valgt at prøve mig frem med stoffarve. Jeg prøvede forskellige metoder med at klippe/skære bogstaver ud i selvklæbende papir og almindelig karton - uden at noget af det blev rigtig godt. Jeg må konstatere at den vagle lampeskærm ikke er helt optimal til at påføre stoffarve pga. blonderne.


Efter dette resultat, valgte jeg at male bogstaverne i hånden, hvilket var lettest.


Derefter farvelagde jeg hele stykket samt den anden side




Hmm ingen tvivl om at det er på forsøgsbasis.. langt de fleste vil synes at den er rædselsfuld, men jeg synes nu at selve konceptet med at male en romantisk skærm op i pangfarver er lidt skægt/kitcsh... dertil ville jeg gerne finde en passende lampefod og male den op i evt pink :)

En af mine andre knap så vovede projekter er denne... Glemte desværre at lave et før billede,.. så kan fortælle at den var i messingfarve... den fik også lige en tur med sort spray - og wupti - en lampe til stuen som jeg er rigtig glad for :)


Til Mia-Majas værelse  har jeg lavet en lille sengelampe som også var i messing. Den spraymalede jeg hvid og satte en sød mint farved romantisk skærm på - begge dele fra genbrug.


På hendes sminkebord har jeg sat en lampefod fra genbrug som jeg synes var fin i træet, og sat en lampeskærm på fra bilka.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar